۱۳۹۳/۰۵/۰۹

روایت عکاس اتریشی از ایران قدیم

 اینگه موراس عکاس و نقاش اتریشی، عضو آژانس عکس مگنوم و دستیار هنری کارتیه برسون در نیمه دوم دهه 60 میلادی به خاورمیانه سفر کرد. او در این سفر به فلسطین، عراق، سوریه و سپس ایران رفت تا زندگی و مردمان را با دوربین خود به ثبت برساند.

وی از سال 1338 تا 1339 به مدت یکسال در ایران به سر برد و با گشت و گذار در روستاها و شهرها منبع مصور با ارزشی از ایران آن زمان تهیه کرد.   عکس های او ترکیبی از عکس های سیاه و سفید و رنگی است که فارغ از ارزش تاریخی نمایانگر هنر عکاس نیز به شمار می رود.

سوژه بیشتر عکس های او مردم ایران و مناسبات اقتصادی و اجتماعی آنها بوده است و در این بین نیم نگاهی هم به معماری و باستان شناسی ایران داشته است.  





































۲ نظر:

II PARSA II گفت...

دوست گرامی میشه کوتاه توضیح بدی چطوری مشه یک لینک را همراه عکس در بالاترین گذاشت؟من حتی قسمت عکس را هم امتحان کردم جواب نداد.پیشا پیش ممنون

Unknown گفت...

شهرام جان سلام دوست عزیز،شما در بالاترین عضو هستید؟اگر عضو هستید ابتدا قسمت ارسال لینک در بالاترین را کلیک می‌کنید محل ارسال لینک در بالاترین با علامت+ مشخص شده،را کلیک می‌کنید،بعد در آنجا ابتدا آدرس لینک را می‌گذارید ،بعد عنوان لینک بعد هم خلاصه را، در آخر هم ارسال را کلیک می‌کنید،

برگزیده ها