۱۳۹۳/۰۳/۰۳




بمب‌گذار انتحاری "فارس‌زبان" قبل از انفجار حسینيه سليمانيه عراق دستگير شد + عکس

کوردانه: یک مقام امنیتی شهر سلیمانیه که خواسته هویتش فاش نشود، به سایت محلی خندان گفته است که کشف بمب حدود ساعت ۱۲ و نیم ظهر به وقت محلی صورت گرفته است. مهاجم، عراقی نیست و فارسی حرف می زند.
یک تروریست فارس زبان امروز مي خواست حسينه شيعيان شهر سليمانيه را منفجر كند كه توسط يكي از نگهبانان دستگير شد.
بنابه گفته منابع امنيتي در سليمانيه اين شخص فارس زبان با خود ١٠ كيلو گرم تي ان تي داشته است.
نيروهای امنيتی اقليم کردستان عراق، شخصی را که قصد داشت در حسينيه شيعيان شهر سليمانه، بمبی حاوی ۱۰ کيلوگرم تی ان تی را جا سازی کند، دستگير کردند.
به گزارش منابع محلی، اين شخص ظهر جمعه ۲۳ ميو در حالی که نمازگزاران در حال ورود به حسينيه بودند، بمب را در که کوله پشتی همراه خود قرار داده بود قصد داشت وارد مسجد کند.
در اينجا يکی از نيروهای امنيتی مامور از حفاظت از حسينيه، به اين مرد جوان مشکوک می‌شود و از او می‌خواهد کوله پشتی خود را باز کند.
اين شخص که به زبان فارسی سخن می‌گفت، در برابر باز کردن در کوله پشتی مقاومت می‌کند و می‌گويد که لباس و وسايل شخصی خود را به همراه دارد. اما با اصرار، نيروهای امنيتی اين کوله پشتی را باز کرده و در آن بمبی حاوی ۱۰ کيلوگرم تی ان تی می‌يابند.
پس از آن اين شخص دستگير می‌شود. هنوز انگيزه از اين کار يا ارتباط احتمالی شخص مهاجم مشخص نشده و تحقيقات با او، ادامه دارد.
يک مقام امنيتی شهر سليمانيه که خواسته هويتش فاش نشود، به سايت محلی خندان گفته است که کشف بمب حدود ساعت ۱۲ و نيم ظهر به وقت محلی صورت گرفته است.
منابع امنيتی می‌گويند که شخص مهاجم، عراقی نيست.
همچنين سروان آسو عمر مسئول روابط عمومی پليس استان سليمانيه به سايت خندان گفته است پليس مسئول حفاطت از مسجد سريع توانسته آن شخص را شناسايی کرده و با هماهنگی افراد حاضر در محل، او را دستگير کند.
اين مقام امنيتی خاطرنشان کرد که همه اين ماجرا توسط دوربين مداربسته موجود در محل، ضبط شده است.
حسينيه شهر سليمانيه، بيش از دو دهه پيش توسط جلال طالبانی رئيس جمهوری کنونی عراق به عنوان محلی برای برگزاری مراسم مذهبی شيعيان ساخته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

برگزیده ها