۱۳۹۳/۰۲/۲۴

آخرین موضع مهدی کروبی: انتخابات ۸۸ مهندسی‌شده بود/ تهمت می‌زنند و مجال پاسخگویی نداریم 

چکیده :بعد از ارتحال امام٬ اربابان قدرت٬جمهوریت نظام را پای منافع جناحی و شخصی شان ذبح نمودند و در تمامی انتخابات ها با رد صلاحیت افراد و جابجایی آراء مردم و دخالت نیروهای غیر مسئول اعم از امنیتی و نظامی٬ عملا آراء را مهندسی می کردند.کاری که در مهندسی انتخابات سال 88 انجام دادند٬شاه بیت آقایان بود و در این مدت یک طرفه هر تهمت و دشنامی را به ما نسبت دادند٬ بدون اینکه مجال و حق پاسخگویی به ما داده شود. ...


مهدی کروبی، همراه محصور جنبش سبز مردم ایران در پاسخ به نامه آیت الله حائری شیرازی می گوید: کاری که در مهندسی انتخابات سال ۸۸ انجام دادند٬ شاه بیت آقایان بود و در این مدت یک طرفه هر تهمت و دشنامی را به ما نسبت دادند٬ بدون اینکه مجال و حق پاسخگویی به ما داده شود.
به گزارش کلمه، محمدحسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی با اعلام این خبر که شب گذشته به مناسبت روز پدر٬ موفق شده است با پدر خود دیدار داشته باشد نوشته است: در حالی که دراین مدت یکسال جسمشان آسیب جدی دیده است اما خدا را شکر٬پدرم را مانند همیشه با روحیه خوب و قوی دیدم. متاسفانه بعد از عمل سنگین دیسک کمر که باید بنا به توصیه پزشکان درمان ایشان از طریق آب درمانی دنبال می شد فقط برای یکبار به آن عمل شده است.
وی در بخشی از این پست فیس بوکی می نویسد: از پدرم راجع به نامه آقای حائری شیرازی که خطاب به ایشان و آقای موسوی نوشته شده بود سوال کردم. ایشان بیان داشت که: “بعد از ارتحال امام٬ اربابان قدرت٬ جمهوریت نظام را پای منافع جناحی و شخصی شان ذبح نمودند و در تمامی انتخابات ها با رد صلاحیت افراد و جابجایی آراء مردم و دخالت نیروهای غیر مسئول اعم از امنیتی و نظامی٬ عملا آراء را مهندسی می کردند. اندک انتخاباتی هم که سالم برگزار شده بود بنا به شرایطی از دست حاکمیت خارج شد. کاری که در مهندسی انتخابات سال ۸۸ انجام دادند٬ شاه بیت آقایان بود و در این مدت یک طرفه هر تهمت و دشنامی را به ما نسبت دادند٬ بدون اینکه مجال و حق پاسخگویی به ما داده شود.”
محمد حسین کروبی در پایان خاطرنشان کرده است: من هم در مقابل به ایشان گفتم وقتی دیدم آقای حائری شما را در صورت عدم توبه وعده جهنم و حاکمان را وعده بهشت داده است٬ یاد کشیشان قرون وسطی افتادم که چطور اراضی بهشت را می فروختند و به مخالفینشان وعده عذاب و جهنم می دادند؛ فقط با این تفاوت که این روحانیون‌ِ در اقلیت و وابسته به مال و مقام دنیا٬ چند صد سال از کشیشان قرون وسطایی عقبتر هستند.
آیت الله حائری شیرازی که تا چند سال پیش امام جمعه شیراز بود و هم اکنون در دفتر رهبری فعالیت دارد، چندی پیش در نامه ای خطاب به آقایان موسوی و کروبی، با اذعان به اینکه اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده است، به عملکرد و مواضع میرحسین و کروبی در این مدت انتقاد کرد و از برخوردهای صورت گرفته نیز دفاع کرد.
وی همچنین خطاب به موسوی و کروبی نوشته بود که اگر نظام حرف خود را پس بگیرد، آنها قهرمان می شوند و از این رو ناچار است در موضع دشمنی با آنها باقی بماند.
پیش از این نیز کلمه خبر داده بود که میرحسین موسوی که از نامه آیت الله حائری به خود و حجت الاسلام والمسلمین کروبی خبردار شده است، پیامی با این مضمون برای امام جمعه سابق شیراز داده است: حضرت آیت‌الله حایری شیرازی، با توجه به آنکه در طول مدت حصر تلاش شده است هیچ‌گونه نوشته یا پیام مکتوب و یا نامه و روزنامه‌ای به دست ما نرسد، در صورتی‌که نامه شما به دست بنده برسد، پاسخ به آن را مغتنم خواهم شمرد.
پاسخی که هیچ کدام از رسانه های منتشر کننده ی نامه آن را منعکس نکردند، در حالی که قانون رسانه ها را به درج پاسخ افرادی که مورد اتهامی قرار گرفته اند، ملزم می کند.
پاسخ کوتاه میرحسین به این نامه که در عین حال حاوی اعلام آمادگی وی برای پاسخگویی به ادعاهای مندرج در آن بود، نشان از یک واقعیت تلخ نهفته در شیوه نامه نگاری آیت الله حائری دارد و آن اینکه وقتی مخاطب نامه نه تنها حق پاسخگویی نمی یابد، بلکه حتی از دسترسی به محتوای نامه هم محروم است، چطور می توان اینگونه یکطرفه به قاضی رفت و حکم داد و نصیحت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

برگزیده ها