۱۳۹۳/۰۳/۲۴

میوه های اشرافی ژاپن
 
زمانی که شرکت تولیدات کشاورزی داول در ژاپن اعلام کرد قصد دارد فقط برای یک روز در یکی از شعبه هایش در شمال توکیو نوعی موز به نام “گو کو سن” را به بهای 6 دلار برای هر عدد به فروش بگذارد، همه مردم می دانستند که این یک موز معمولی نیستو بیشتر جنبه اشرافی دارد. این موز از ترکیب یکصد گونه موز تولید شده و تنها در ارتفاع 500 متری از سطح دریا رشد می کند. هر عدد موز در یک بسته بندی زیبا و با شناسنامه مخصوص به مشتریان عرضه گردید.
فروش میوه های گران قیمت در ژاپن چیز تازه و عجیبی نیست، در واقع ژاپن تاریخچه ای طولانی در زمینه میوه های اشرافی دارد.
فروشگاه لوکس “ سمبی کی آ” انواع میوه های از توت فرنگی با قیمت هر عدد 3 دلار گرفته تا هندوانه های مکعبی به قسمت 212 دلار را به مشتریان ارائه می کند که البته تنها بخش کوچکی از میوه های اشرافی این فروشگاه را در بر می گیرند.
در این مطلب هشت میوه اشرافی را معرفی می کنیم که پس ازآشنایی با آنها دیگر موزهای 6 دلاری چندان گران به نظر نخواهند رسید.
1. هندوانه “ دن سو کر”
قیمت: 121 دلار
ژاپن

این میوه که تنها در فروشگاه “سمبی کی آ” عرضه می شود گونه ای از هندوانه با پوست سیاه و بدون نقش است که شیرینی بسیار منحصر به فردی دارد و فقط در شمالی ترین جزیره ژاپن “ هوکایدو” کاشته می شود. سالانه یکصد عدد از آن بیشتر تولید نمی شود. بزرگترین آن با وزن 7.7 در سال 2008 در یک حراجی به قیمت 6100 دلار به فروش رسید.
2-سیب “ سه کای ایچی”
قیمت : 21 دلار
ژاپن

بله درسته، 21 دلار، سه کای ایچی در زبان ژاپنی به معنای “ بهترین در دنیا” است و با آب عسل آبیاری می شود. برای آنکه لکه بر ندارد همه فراین تولید آن به شکل دستی انجام می گیرد و از همه جالبتر،گرده افشانی آن هم با دست انجام می شود که ناشی از وسواس زیاد ژاپنی ها در پرورش میوه های خاص است.
3-طالبی “ یو بار می”
قیمت: 2 عدد 225 دلار
ژاپن

225 دلار برای دو عدد طالبی؟؟؟ بله، اگر بگویم این طابی ها رکورد فروش یک جفت 23500 دلار را در اختیار دارند شما هم با من هم عقیده خواهید شد که فروش آن به بهای 225 دلار فرصت استثنایی هست که یک بار به آدم رو می کند.
این طالبی یکی دیگر از محصولات جزیره هوکایدو بوده و میوه ای پیوندی است و به خاطر شیرینی بی نظیری که دارد بسیار معروف است. این میوه در گاخانه پرورش داده می شود و حتی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، کلاه هم بر سرش می کنند.
آناناس
قیمت: 1600 دلار
انگلستان- کورن وال
این آناناس در “هلیگان لاست گاردن” یا باغ های گمشده هلیگان پرورش داده می شود. پس از آنکه به مدت 2 سال با کمک انبوهی از کاه، کودهای دامی و ادرار اسب پرورش یافت، آماده برداشت می شوند.
این میوه در بازار به فروش نمی رسد بلکه به پاس زحمت های کارگرانی که در تولید آن نقش داشته اند، به آنها اهدا می شوند.
توت فرنگی” آرنود”
قیمت: 1.4 میلیون دلار
نیوارلئانز- آمریکا

یک ظرف توت فرنگی 1.4 میلیون دلار؟؟؟ معلومه که نه. یک ظرف توت فرنگی با یک انگشتر الماس صورتی 4.8 قیراطی 1.4 میلیون دلار؟؟ باز هم نه.
ولی باور کنید این همان چیزی هست که رستوران 96 ساله آرنود در گوشه فرانسوی ها به مشتریان بسیار خاص خود اراده می کند.
انگور یاغوتی رومی
قیمت: 6400 دلار
ژاپن

گران قیمت ترین انگور جهان، سال 20011 در یک جراجی در شهر “کانازاکاوا” ژاپن فروش رفت.
این خوشه این انگور 25 حبه داشت و هر حبه آن به اندازه یک توپ پینگ پنگ بود که هر حبه 225 دلار قیمت داشت. 18 درصد از وزن آن را قند تشکیل می داد که چندین برابر قند موجود در انگورهای معمولی است.
دکوپن
قیمت: 6 عدد 79 دلار
ژاپن

دکوپن میوه ای از خانواده مرکبات است که از پیوند پرتغال و نارنگی به دست آمده است(در ایران با نام نارنگی گلابی شناخته شده است.).
به باور بسیاری این میوه پر آب و بدون هسته از خوشمزه ترین میوه های مرکبات است. این میوه ابتدا فقط در ژاپن تولید می شد اما از سال 2011 در کالیفرنیا آمریکا با نام “سومو” پرورش داده می شود(در ایران سابقه طولانی تری دارد.)
انبه های سرزمین شمالی
قیمت: 50 هزار دلار
استرالیا

یک بسته 12 تایی از انبه های سرزمین های شمالی استرالیا در حراجی به بهای 50 هزار دلار فروخته شد و درآمد حاصل از آن به بنیاد پروستات استرالیا اهدا گردید.
استرالیا سالانه بیش از 7.2 میلیون سبد انبه تولید می کند و دلیل فروش آن به این قیمت بالا تنها کمک به خیریه مبارزه با سرطان بوده است.
گالری عکس این گزارش را در زیر ببینید

هیچ نظری موجود نیست:

برگزیده ها