۱۳۹۳/۰۳/۱۴

جوراب های آب رفته تيم ملی ايران سوژه گاردين


تهران - ايرنا - روزنامه گاردين چاپ انگليس در گزارشی خواندنی به بيان ۲۵ دليل برای تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴برزيل پرداخته است که يکی از آنها جوراب های آب رفته تيم ملی فوتبال ايران است.
جوراب های آب رفته تيم ملی ايران سوژه گاردين
مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ حدود دو هفته ديگر با حضور ۳۲ تيم از جمله ايران به ميزبانی برزيل آغاز می شود.
گاردين در آستانه اين رقابت ها جوراب های آب رفته تيم ملی ايران را يکی از دلايل تماشای جام جهانی دانسته و در باره آن نوشته است:
** جوراب های آب رفته تيم ايران
کريم انصاری فرد مهاجم تيم ملی ايران چندی پيش بعدازيکی ازجلسات تمرينی تيم گفت: جوراب هايی که با ما دادند بلند بودند ولی پس از دو روز که آنها را شستيم آب رفتند و کوچک شدند!
بقيه بازيکنان اين تيم هم از کفش های نامناسبی که پاهايشان رااذيت می کرد شکايت می کردندگرچه شرکت روماريو اسپورتس به عنوان توليد کننده اين کفش ها وجود هرگونه مشکلی را رد کرده است.
با وجود اين جواب واقعی اين معما را در بازی نخست تيم ايران در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) مقابل نيجريه خواهيم ديد. چشم به راه لنگيدن بازيکنان اين تيم باشيد که گويای واقعيت خواهد بود.
گاردين در ادامه گزارش خود از ديگر دلايل تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل چنين نوشته است:
۱)ريکی لامبرت ،ماشين پنالتی زن
ريکی لامبرت مهاجم انگليسی به يک دليل خوب در فهرست تيم ملی انگليس قرار گرفته است: او در ساوتهمپتون ۳۴ پنالتی پشت هم را به گل تبديل کرده است بدون اينکه هيچ ضربه ای را از دست بدهد. بنابراين مطمئن باشيد که تيم انگليس در ضربات پنالتی حداقل يکی را تبديل به گل خواهد کرد.


 
 
سوژه گاردين


۲)تيه ری هانری در بی.بی.سی
تيه ری هانری پس ازاعتصاب تيم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۰ در تلويزيون اين کشور ظاهر شدو با بيان اينکه ˈگاه بخاطر عشقتان به ناچار در موقعيت های ناجوری قرار می گيريدˈ، از مردم فرانسه عذرخواهی کرد.
هانری پديده نادردنيای فوتبال که زبانش به خاطر ترس از رسانه هاوياطعنه آنها بسته نمی شود.بی.بی.سی هم زيرکانه نام او را در فهرست مفسران ورزشی خود درجام جهانی قرارداده است.پس منتظر بهترين تحليل ها از زبان اين بازيکن فرانسوی باشيد.
۳) تجهيزات و لباس ورزشی شيک تيم ها
وسايل و تجهيزات همه تيم ها در اين جام جديد است. کامرون در صدر دارندگان بهترين وسايل و لباس ورزشی به رنگ سبز هميشگی با نقش های باستانی آفريقايی، طرحی زيبا در پس زمينه و لقب اين تيم به زبان فرانسوی تحت عنوان ˈشيرهای شکست ناپذيرˈ است.
لباس تيم مکزيک نيز مزين به نقش صاعقه مانند با حال و هوای دهه ۹۰، لباس تيم ملی آلمان با طرحی زيگزاگی، لباس تيم ايران با طرحی از يوزپلنگ، لباس تيم فرانسه بسيار کلاسيک، لباس کلمبيا نخستين لباس جام جهانی با خطوط مورب، لباس دوم بلژيک به رنگ مشکی با رگه های طلايی و لباس دوم روسيه آبی رنگ با طرحی از زمين از نگاه نخستين انسان فضانورد است.
۴)سلاح سری ژاپن
درميان فهرستی از درخواست های بسيار خاص برخی تيم های حاضر در جام جهانی (مثل بازيهای کامپيوتری برای پرتغالی ها، صابون دستشويی مايع برای فرانسوی هاودستگاههای تهويه هوای بيصدابرای اروگوئه ای ها،يک درخواست بسيار ويژه هم به چشم می خورد؛ تيم ژاپن جکوزی برای تک تک اتاق های بازيکنانش درخواست داده است. با اين حساب بايد چشم به راه بازی بسيار آرام تيم ژاپن با ساحل عاج در ۱۵ژوئن (۲۵ خرداد) باشيم.
۵)سوارز: خوب يا بد
دست اندرکاران فوتبال انگليس معتقدند سوارز تغيير کرده است. وی که در سال گذشته به خاطر اظهارات نژاد پرستانه و گازگرفتن يک بازيکن محکوم شده بود، امسال باتاسيس يک نوانخانه ونجات تمام حيوانات يک باغ وحش درحال سوختن ، تبديل به يک قهرمان شده است!
ولی اين فقط يک شوخی بود! تنها کاری که او کرد اين بود که گل های زيادی به ثمر رساند و همه او را بخشيدند. همين!
باوجود اين درعرصه جهانی موضوع فرق می کند.وی درجام جهانی۲۰۱۰بادست توپ را به بيرون از زمين انداخت و مانع صعود تاريخی غنا به نيمه نهايی شد. اگر اوبه آمادگی برای بازی در اين برزيل برسد، شايد دوباره در يک چهارم نهايی مقابل غنا قرار بگيرد.
۶) جورج سامپاولی بيش فعال
شايد تصور کنيد خوزه مورينيو يک موجود حساس و زودرنج است ولی آيا او هرگز به اندازه ای ناراحت شده که از استاديوم خارج شود، از درختی بالا برود و بقيه بازی را از لا به لای شاخ و برگ درخت تماشا کند؟
اينجا صحبت از چهره جورج سامپاولی سرمربی تيم ملی فوتبال شيلی است که اين حرکت را در ابتدای دوران حرفه ای ای مربيگری اش انجام داد. او در محوطه فنی تيمش مثل يک اسپند بر روی آتش بالا وپايين می پردواغلب بخاطر اعتراض های بيش از حد به داوران، به سمت نيمکت ذخيره هدايت می شود. با شروع بازی شيلی واستراليا در ۲۴ خرداد منتظر ديدن جرقه های خشم سرمربی شيلی باشيد.
۷)سه بازيکن خط حمله برزيل
برای تيم انگليس ريکی لامبرت می تواند به جای وين رونی و دانيل استاريج وارد زمين شود ولی با نگاهی به تيم برزيل می توان يک خط حمله آتشين سه نفره را ديدکه همه فوتبال دنيا به آن غبطه می خورند. هر يک از آنها يک ويژگی خاص ومتفاوت دارند؛ نيمار مردجادويی ۵۰ميليون پوندی بارسلونا سرتاپاتکنيک، هوش، سرعت وخلاقيت است، فردمهاجم بلند قامت نوک خط حمله برزيل با ضربه های تمام کننده بسيار قدرتمند و هراس انگيز، هالک هم بمب آماده مترصد فرصت در دو سوی اين جناح است که با کوچکترين فرصتی ضربات مهلکی به حريف وارد می کند.
۸) کاکسی رولا در برابر ديابوليکا
ديگرازصدای ناهنجار وو وو زلاها جام جهانی۲۰۱۰خبری نيست ودربرزيل چيزهای ديگری جای آن را در اذهان تماشاچيان فوتبال خواهد گرفت.
ديابوليکايک ترومپت ساخت بلژيک که در جيب جا می گيردووکاکسی رولا،سازی نارنجک مانندکه ابداع کارلينوس براون ستاره پاپ برزيل است.ازاين ساز می توان به عنوان سلاح هم استفاده کردوبه همين دليل مسوولان جام ازآن هراس دارند.
۹) هوانگ جيانگ شيانگ در يوتيوب
برگزاری يک جام جهانی ديگر به معنای ظهور موجی از تصاوير هوانگ جيانگ شيانگ مفسر چينی در يوتيوب خواهد بود. اگر به اين کليپ ها گوش کنيد تصور می کنيد وی زير سايه تهديدات يک ستون موشک دارد سخن می گويد يا اينکه درست لحظه ای پيش يک گودزيلا ديده!
او در واقع فقط مشغول گزارش گل های جام اما اين کار چنان هيجان انگيز انجام می دهد که گويی هر يک از اين گل ها جان يکی از عزيزان بسيار نزديکش را از مرگ رهانيده است.
۱۰)سرود جام جهانی
سرود رسمی تيم ملی انگليس بعد از ترانه World in Motion جان بارنز برای اين تيم درجام جهانی ۱۹۹۰هميشه افتضاح بوده است.تقصيرهم برگردن اتحاديه فوتبال انگليس است.
اما وقتی فيفا سرودنهايی جام جهانی ۲۰۱۴ را منتشر کرد انگار همه سه ترانه قبلی انگليس برای جام جهانی يکجا نواخته شدند.
ريتم تندباصدای ساز ماراکا و آهنگ سامبای اين سرود يادآور موسيقی پر تحرک و تندفروشگاه های شلوغی است که می خواهند شما را به خريد سريع تر ترغيب کنند.
۱۱)بازگشت ديه گو کاستا
ديه گو کاستا بازيکنی که دربرزيل متولدشده و در سائو پائولو بزرگ شده احتمالا ناخوانده ترين مهمان برزيل دراين جام خواهد بود. او با تغيير مليتش در اکتبر گذشته قرار است برای اسپانيا بازی کند.
بازی عوض کردن پاسپورت هادر فوتبال بی سابقه نيست ولی تغيير مليت کاستا احتمالا بدترين نوع است.
کاستا حتی جرات کرده وبا نواختن تمبک دراجرای سرودملی اسپانيا هم شرکت کرده است. کاستا احتمالا در دور دوم مسابقات در مقابل تيم سرزمين مادری اش هم بازی خواهد کرد.
۱۲) توئيترهايی که از جام جاماندند
نگاهی به صفحات توئيتر کاربرانی مثل اشلی کول و مايکل کاريک بازيکنان کهنه کار انگليس که از جام جاماندند، بيندازيد. خيلی ها منتظر ديدگاه های مودبانه و حمايت آنها از تيم ملی هستند ولی اندک اميدی هم به سرازير شدن خشم و کينه اين چهره ها در توئيت هايشان دارند. ريو فرديناند معمولا در توئيتر کاملا رک و بی پروامی نويسد. آيا حالا که او در فهرست کارشناسان فوتبال بی.بی.سی قرارگرفته بازهم اين روش را ادامه می دهد؟همچنين درطول مسابقات انگليس نگاهی به توئيت های جوی بارتون بيندازيدکه نوشته است: ˈ بياييد از خير برزيل بگذريم، ما برنده نمی شويمˈ.
۱۳)مسابقه فوتبالی ويژه جام
مسابقه پرسش جام جهانی با سابقه ای۴۶ ساله در پنج بخش تهيه شده و در طول برگزاری جام روی آنتن می رود. جيسون منفورد کمدين بر صندلی سو بارکر تکيه می زند و مثل هميشه مت داوسون و با مهمانان برنامه در مورد ˈنام های افسانه ای تاريخ فوتبالˈ حرف می زنند. شک نکنيد که شاهد برنامه ای سرگرم کننده ،مفرح وهيجان انگيز ومسابقه ای که چيزی بيش ازاطلاعات ورزشی شرکت کنندگان را می سنجد، خواهيم بود.
۱۴)پيرمردهای جام جهانی
يکی ازبخش های سرگرم کننده هرجام جهانی، تماشای مردانی است که آخرين حضور خود در اين رقابت ها را تجربه می کنند. مسن ترين مرد اين جام بازيکن هميشه جوان خط ميانی کلمبيا کارلوس والداراما است با موهايی شبيه تينا ترنر! ازديگر پيرمردهای اين جام مدافع مکزيکی راما مارکر ۳۵ ساله است که احتمالا تنها بازيکن تاريخ جام جهانی خواهد شد که در چهار حضور متوالی در جام بازوبند کاپيتانی تيمش را در اختيار داشته است. مهاجم کامرونی ساموئل اوتو هم در اين فهرست است که البته سن و سالش معلوم نيست! حتی خوزه مورينيو سرمربی چلسی هم به شوخی گفته که در مورد سن او زياد مطمئن نيست. او ۳۳ساله است.
۱۵)گری مدال، شيليايی خشمگين
ازبين انبوه کارت های قرمزی که گری مدال خشمگين دريافت کرده شايد هيچکدام مهمتر از کارت قرمزی که در جام زير ۲۰ ساله های تورنتو در ۲۰۰۷ دريافت کرد، نباشد. او وقتی در بازی مقابل آرژانتين از زمين اخراج شد چنان خشمگين شد که پليس دخالت کرد و غائله را با اسپری فلفل پايان داد.
مدال در نوامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد: با خود عهد کرده ام رفتارم را کنترل کنم ومودب باشم.اکنون بايدمنتظر باشيم و رفتار خوب او را در اين جام ببينيم.
۱۶)داور ميليونر
پولدارترين داورجام کيست؟ يوناس اريکسون شش سال پيش بافروش سهامش در يک آژانس خبری ورزشی ميليونر شد. او داور سوئدی جام در تابستان خواهد بود و مهمترين مقام مسوول در جام خواهد بود که هر قمارباز قهاری وسوسه رشوه دادن به او را خواهد داشت.
۱۷) جام خودخواهان
پيشاپيش اعلام می کنيم:اين جام، جام افراطی هاست؛ بازيکنانی که باهواپيما اين طرف وآن طرف ميروند، در هتل های مجلل اقامت می کنند و تيم ها به تقليد از عکس های الن دجنر در مراسم اهدای جوايز اسکار، به سر و وضع خودشان می رسند.استاديوم هاازبرق دوربين تلفن های هزاران تماشاگرخواهند درخشيد.
۱۸) وينسنت انيمای ˈگربهˈ
وينست انيمادروازه بان تيم ملی فوتبال نيجريه به دليل بسته نگه داشتن دروازه تيم ليل در ۱۱بازی و يک هزار و ۶۲ دقيقه گل نخوردن، ˈگربهˈ لقب گرفت. او فقط ۱۱۴دقيقه بارکورد گل نخوردن در ليگ دسته يک فرانسه فاصله داشت که دروازه اش با يک ضربه چرخشی باز شد.
اگر سوپرعقاب های نيجريه به دور دوم جام جهانی برسند و ضربات پنالتی تعيين کننده شوند، او کفش های خود را به پا کرده و شوت خواهد زد چون انيما فقط دروازه بان نيست. وی شوت زن خوبی هم هست و در رقابت های ليگ قهرمانان و جام ملت های آفريقا هم اين را ثابت کرده است.
۱۹)مارک ويلموتس، سرمربی بلژيک
همه می خواهند دراين جام بازی بلژيک را تماشا کنند تيمی که همه بازيکنانش دراوج آمادگی هستند.ولی دراين ميان نيم نگاهی هم به مارک ويلموتس سرمربی آن داشته باشيد. کسی که در دوران بازيگری لقب ˈگراز جنگندهˈ را داشت و بعد از بازنشستگی وارد عرصه سياست شد ولی زياد موفق نبود. در سال ۲۰۰۳ به عضويت مجلس سنا انتخاب شد ولی به نظر می رسيد قبل از رسيدن موعد نمايندگی اش در ۲۰۰۷ محبوبيتش را از دست داد. گفته می شد وی يک بار از يکی از همکارانش در عرصه سياست پرسيده بود: ˈدراين عرصه وقتی دروازه ای وجود ندارد چطور می شود گل زد ؟ˈ
۲۰)کفش های کشباف فوتبال
نوآوری درعرصه توليدکفش های ورزشی درفوتبال مثل نوآوری در زمينه تيغ های ريش تراشی است: کسی واقعا به اين نوآوری نياز ندارد ولی همه به وسيله آن پول درمی آورند!کفش های کشباف که برای نخستين بار توسط شرکت آديداس همزمان باجام جهانی به بازارآمده اند وافرادی مثل لوييس سوارز و ليونل مسی آن را به پا خواهندکرد.نيازی به گفتن نيست که شماهم می توانيدباهزينه کردن ۲۲۰ پوند يک جفت از آنها را برای خودتان داشته باشيد.
۲۱) لوييس فان خال، يک نارنجی پوش است نه قرمزپوش
طرفداران منچستريونايتدباعلاقه ويژه ای به دقت بازی های هلندرا نظاره خواهند کردچراکه سرمربی جديد تيمشان هدايت نارنجی پوشان را برعهده دارد. لوييس فان خال پس از هدايت تيم هلند در جام جهانی برزيل، مسوليت اولدترافورد را بر عهده می گيرد. وی رابطه بسيار خوبی با روبين فان پرسی مهاجم تيم شياطين سرخ داردبه طوريکه او را سال گذشته به عنوان کاپيتان تيم برگزيد.انتظارمی رود فان خال بعد ازجام جهانی تجارب خوبی راباخود به منچستريونايتد ببرد.
۲۲) پپه پرتغالی
پپه! مرد غول آسا، غول بازی و يکی از پرافتخارترين مدافعان ميانی دنيای فوتبال است. او دردسرسازی تمام عيار است و از کارت قرمز ها و کارت زردهای متعدد چيزی کم ندارد.وی يک بار وقتی که ليونل مسی روی زمين افتاده بود، روی دستش پاگذاشت! يک بارديگر پس از يک بازی داور را گير آورد و در اتاق دربسته او را هدف دشنامی رکيک قرار داد.
۲۳)برهنه گرايی در جام جهانی
درباره آنهايی که درآخربازی پيراهن های خود را از تن در می آورند چه می شود گفت؟ مردم فکر می کنند فوتباليست ها از نشان دادن بدن آماده خود به مردم خوششان می آيد!دو تن از ستارگان سابق منچستريونايتد اخيرا از اين هم فراتر رفته و تن تقريبا برهنه خود را در معرض ديد مردم گذاشتند. تيم هاوارد دروازه بان آمريکايی تيم اورتون لباس خود رادرآورد تاخالکوبی هايش را به نمايش بگذارد. کريستيانو رونالدو نيزاخيرا عکس های جنجالی در کنار نامزدش منتشر کرده است.
۲۴) آخرين تعظيم پيرلو
علاقمندان به آندره پيرلو سوگوار باشند. اين جام آخرين تورنمنت هافبک ۳۵ ساله ايتاليا خواهد بود. او افتخارانجام ۱۰۸ بازی ملی برای ايتاليا را در کارنامه دارد.باشگاهش يوونتوس هم هفته گذشته قهرمان سری آ شد اما پيرلو که هميشه بانزاکت بود اين بار قهرمانی تيمش در تورين را با ظاهری ژوليده جشن گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

برگزیده ها