۱۳۹۳/۰۴/۰۶

محافظه‌کاری آتش‌نشانی ادامه دارد

سکوت خبری در مقابل مصدومیت یک آتش‌نشان

آتش‌نشان محسن صدقی به دور از چشم رسانه‌ها در بیمارستان بستری است.
 

                                                                                 


پارسینه: یک مامور آتش‌نشانی که در عملیات بزرگ اطفای حریق پایتخت دچار مصدومیت شده و از حضور در محل خدمت خود باز مانده، به دور از چشم رسانه‌ها در بیمارستان بستری است.
به دنبال سیاست‌های محافظه‌کارانه شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی پس از رخ دادن حادثه خیابان جمهوری که با کاهش محبوبیت و مقبولیت جایگاه آتش‌نشان‌ها در جامعه همراه شد، اکنون به نظر می‌رسد مدیران جدید این سازمان نیز قصد دارند تا همچنان دیوارچینی مقابل رسانه‌ها را ادامه دهند و از خبرنگاران فاصله بیشتری بگیرند.


آتش بزرگ در شورآباد
ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه 93 یک انبار بزرگ به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع در منطقه شورآباد تهران دچار حریق شد. با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، نیروهای آتش‌نشانی خود را به محل حادثه رسانده و مشاهده کردند که انبوهی از بشکه‌های حاوی مواد اسیدی اشتعال‌زا در حال سوختن است و هر لحظه ممکن است منفجر شود.
با توجه به بزرگ بودن حریق، نیروهای کمکی از چند ایستگاه به محل اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تلاش، در نهایت شعله‌های آتش کنترل و خاموش شد. دقایقی بعد از مهار حریق، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران بزرگ پایان عملیات را اعلام کرد.
«سید جلال ملکی»، به خبرنگاران گفت: «8 آتش‌نشان در این عملیات دچار مصدومیت‌های سطحی شدند که 5 تن از آنها به علت دود گرفتگی در محل تحت مداوا قرار گرفتند و سه تن دیگر نیز به علت پاشیدن ذرات اسیدی به بیمارستان انتقال یافتند و پس از چند ساعت ترخیص شدند.»
براساس اظهارات سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، همه چیز به خوبی و خوشی با پایان رسیده بود، اما در حقیقت یک اتفاق به دلیل نامعلومی از رسانه‌ها پنهان شد,                                

آتش‌سوزی مهیب انبار مواد شیمیایی در شورآباد

آتش‌نشان «محسن صدقی» در روز 18 اردیبهشت‌ماه از سوی ایستگاه 28 شهید نظری قلعه‌مرغی به محل وقوع آتش‌سوزی در شورآباد اعزام شد و ساعت‌ها به تلاش کنار همکاران خود پرداخت.
با وجود آن که آتش‌نشان‌ها هنگام عملیات از ماسک استفاده کردند، اما به دلیل پخش شدن دود حاصل از سوختن بشکه‌های مواد شیمیایی در هوای اطراف محل حادثه، دستگاه تنفسی آتش‌نشان صدقی به ترکیب مواد اسیدی واکنش منفی نشان داده و ریه او دچار آسیب شده است.                                           


مداوا در سکوت خبری
طبق بررسی‌های خبرنگار پارسینه، آتش‌نشان محسن صدقی اکنون در طبقه چهارم بیمارستان پارس تهران بستری است و روز شنبه ۷ تیرماه حفره‌هایی که به علت استنشاق مواد شیمیایی در ریه او ایجاد شده، تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.
هرچند این آتش‌نشان تحت پوشش بیمه قرار دارد و مشکلی از جهت تامین هزینه‌های درمان متوجه او نیست، اما دوستان صدقی از عدم توجه مسؤولان نسبت به وضعیت او به شدت دلگیر و خشمگین هستند.
یکی از همکاران این آتش‌نشان که خواست نامش فاش نشود، با بیان این که همکارش چند روز پس از حادثه به دنبال بروز تنگی نفس مشکوک متوجه وخامت مصدومیت خود شد و به مراکز درمانی مراجعه کرد، به خبرنگار پارسینه می‌گوید: «جز همکاران ایستگاه محل خدمت محسن، تاکنون هیچ مقام مسؤول در سازمان آتش‌نشانی تهران سراغی از او نگرفته است.»
به گفته این آتش‌نشان، رفتار بی‌تفاوت مدیران آتش‌نشانی و از سوی دیگر بایکوت خبری بستری شدن صدقی از سوی روابط‌عمومی این سازمان، باعث تضعیف روحیه او و همکارانش شده است.
تاکنون اصرار و تلاش‌های خبرنگار پارسینه برای گفت‌وگو با خانواده آتش‌نشان محسن صدقی بی‌نتیجه مانده و خود او نیز تمایلی به صحبت کردن با رسانه‌ها ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

برگزیده ها